Dizajn kao društvena strategija

O ovogodišnjim izlagačima, doslednom konceptu i pitanjima regionalnog balkanskog identiteta kada je reč o dizajnu razgovarali smo sa umetničkim direktorom Sajma nameštaja Zoranom Jedrejčićem.

Prošlo je tri godine od transformacije Sajma nameštaja. Kako se vama čini kada pogledate unazad?

Postoji neka vrsta kontinuiteta i veliki broj ljudi je uložilo jako veliki trud, rad i znanje da bismo došli do ovog formata sajma, koji je prepoznat i od od stručnjaka i od publike kao pravi put. Moja najveća briga je da se ne smemo uspavati, lako je vratiti se unazad, a teško je ostvariti napredak. Pomak je jasan, zasigurno idemo u kvalitetnijem smeru. Kompanije nas prepoznaju kao sajam koji donosi neku dodatu vrednost, svake godine učestvuje sve više kvalitetnih kompanija, a ono što mi je možda najdraže je što se one koje su već učestvovale trude da poboljšaju svoju ponudu. Postoji pomak posebno kod regionalnih firmi, postoji želja i volja da se ide u novom smeru, u smeru okrenutom dizajnu.

Kako po vašem mišljenju na ovaj sajam gledaju regionalne, a kako evropske kompanije. Da li tu postoje razlike?

Ne postoje. Kompanije iz regiona su u istom rangu kao kompanije iz sveta. Sve one već dugi niz godina učestvuju na najvažnijim evropskim sajmovima – imm, Salone Internazionale del Mobile, Stockholm Furniture Fair, gde se susreću i mere sa drugim kompanijama. Postajemo jedini sajam u regionu, i žao mi je što je tako. Zbog toga imamo dužnost i obavezu da se poboljšavamo.

 

Ceo tekst pročitajte na BeforeAfter