Održan je 54. Sajam nameštaja, rezime

Beogradski sajam nameštaja kao najvažniji događaj u Jugoistočnoj Evropi u sferi dizajna, proivodnje i distribucije nameštaja na ovogodišnjem, 54. izdanju, u nastojanju da održi vodeću ulogu u afirmaciji svih činilaca industrije nameštaja, okupio je renomirane proizvođače nameštaja i distributere, inženjere, dizajnere i arhitekte, ali i širu javnost. Sajam je na izložbenom prostoru od 55.000 m2 predstavio više od 520 izlagača iz više od 45 zemalja. Uz prisustvo značajno većeg broja poslovnih posetilaca i učesnika iz oblasti dizajna i arhitekture, Sajam je obišlo 67.455 posetilaca.

Konceptualni pomak koji je prošlogodišnji Sajam napravio u svim bitnim segmentima, od podizanja kvaliteta dizajna, preko orijentacije ka biznisu, pa do velike promene u komunikaciji, imao je za cilj stvaranje uslova za realizaciju ideja i poslovnu saradnju. U tom smislu je ovogodišnje izdanje stavilo akcenat na poslovni segment, i u fokusu Sajma su bile kompanije okrenute dizajnu, inovacijama, kvalitetu i funkcionalnosti nameštaja, kao i najsavremenije mašine i alati za razvijanje drvne industrije. Dizajnerska inovativnost, sveže ideje, upotreba novih tehnologija i platformi, kao i digitalizacija u drvnoj industriji neke su od karakteristika ovogodišnjeg Beogradskog sajma nameštaja.

Potvrdu novom konceptu Sajma dao je povratak velikih svetskih kompanija među izlagače, ali i priključivanje renomiranih svetskih brendova. Ove godine, na Sajmu su, po prvi put, izlagale neke od izuzetnih i velikih design oriented kompanija među kojima su poznate italijanske kompanije Alivar i Segis. Izlagalo je mnogo više kompanija iz regiona, ali i uglednih dizajnera iz cele Evrope.

Uz povećano prisustvo značajnih kupaca iz sveta, domaće kompanije su ostvarile kontakte sa ciljem produbljivanja dalje saradnje i plasiranja proizvoda na nova tržišta.

Značajna novina na ovogodišnjem Sajmu su “Design Talks”, razgovori sa dizajnerima i arhitektama, koji su se odvijali tokom tri sajamska dana. Ovi razgovori, okupili su na istom mestu dizajnere, arhitekte, art direktore i vlasnike kompanija uspešne u evropskim i svetskim okvirima koji intenzivno učestvuju u kreiranju industrije nameštaja.

Mladi dizajneri su se svežim idejama i rešenjima predstavili na “Izložbi mladih dizajnera”, posebnom segmentu sajma koji stavlja akcenat na promovisanje mladih autora i predstavlja svojevrsni presek stanja u savremenom dizajnu.

Nagradu Zlatni ključ, najinovativnijim i najuspešnijim izlagačima na 54. Beogradskom sajmu nameštaja, dodelio je internacionalni žiri. Okupljanje tima internacionalnih eksperata koji odlučuje o nagradi predstavlja težnju da se celokupni sajam sagleda iz međunarodne perspektive.

Sajam nameštaja 2016. pokazao je da je važan partner u ovom segmentu privrede, kao i da, uz povoljnu klimu i interesovanje inostranih tržišta za ono što Srbija ima da ponudi, domaća industrija nameštaja, uz drvnu industriju, ima tendenciju da zauzme mesto koje zaslužuje.

Sajam je imao za cilj da na jednom mestu okupi što više relevantnih aktera koji kreiraju industriju nameštaja i stvori atmosferu i uslove za realizaciju biznis ideja.