Razumljivo, korisno i intuitivno

Design Talks – treći dan.
Saradnja dizajnera i proizvođača nameštaja, razvoj brenda i uvođenje inovacija, prodaja, prevazilaženje prepreka i granica samo su neke od tema o kojima se razgovaralo trećeg dana Design Talks-a u okviru Sajma nameštaja 2017. godine. U razgovoru su učestvovali menadžeri prodaje italijanske kompanije laCividina Fabrizio Cirillo i švajcarske kompanije White Oak Dalibor Petrović, kao i kreativna direktorka hrvatskog studija Sonda Jelena Fiškuš.
Tokom razgovora je naglašeno da je saradnja dizajnera i samih proizvođača ključna kako bi se kroz kreiranja nekog komada nameštaja pronašli najbolji materijali i oblici i ispunili svi normativi.
Sedište kompanije White Oak je u Švajcarskoj, ali je proizvodnja u Bosni i Hercegovini. Ova kompanija je početku proizvodila komponente za brojne evropske kompanije, ali je prerasla u kompaniju koja je pre pet godina počela sopstvenu proizvodnju nameštaja.
“Izbor dizajnera sa kojim ćete raditi je definitivno nešto što oblikuje budućnost jednog brenda”, naglašava Dalibor Petrović.
Sonda je nezavisan kreativan studio za dizajn i komunikacije, ali ne bavi se samo grafičkim dizajnom, već pomaže brojnim brendovima da se razvijaju i rastu.
“Važno je da dizajn ima smisla, nije važno da nešto bude samo lepo, potrebno je da bude razumljivo, korisno, intiutivno. Mi dizajn uvek koristimo kao alat da nešto naučimo i da pošaljemo neku dublju poruku. Nije poenta samo napraviti dobar dizajn koji će se dopasti drugim dizajnerima”, ističe Jelena Fiškuš.
Italijanska kompanije laCividina ima dugu tradiciju na tržištu, osnovana je 1976. godine u okolini Udina i vodeći je proizvođač sofa i fotelja u italijanskoj pokrajini Frulija-Venecija-Đulija. Naglašavaju da su proizvodi 100% Made in Italy, i zapravo su svi podizvođači ove kompanije smešteni u krugu od 50 kilometara.
“U Italiji imamo sreću da je vlast podržavala proizvodnju odmah posle Drugog svetkog rata i mi sada u oblasti proizvodnje nameštaja imamo oko hiljadu malih proizvođača nameštaja. Vi imate sjajne kapacitete za proizvodnju nameštaja, dobar dizajn, vredne radnike, ali je potrebno vreme, neophodno je da dođe druga ili treća generacija proizvođača“.