Ljudi treba da ostanu na ovim prostorima.

Salih Teskeredžić je jedan od osnivača bosansko-hercegovačkog brenda Gazzda i profesor na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu. Učešće na sajmu, gde je bio član žirija koji je odlučivao o nagradama, bila je prilika da ga pitamo o utiscima i o tome šta je njegov profesorski savet mladim, kreativnim ljudima na ovim prostorima.

Kako vas se čini ovogodišnji Sajam Nameštaja, i kakav je vaš stav o regionalnom povezivanju dizajnera i proizvođača nameštaja?

Ono što je jako važno za ovaj sajam je promocija dizajna, na kojoj godinama radi Zoran Jedrejčić. Beogradski Sajam Nameštaja je već poznat po tom dizajnerskom šmeku. Važno je istaći da savremeni evropski sajmovi ne mogu biti atraktivni ukoliko nema dizajna. Ono što sam video u Hali 3 je atraktivno ne samo na lokalnom, već i na evropskom nivou.

Regionalno povezovanje je neophodno i lepo je što smo ovde imali mnogo firmi iz regiona, ali i Evrope, i što postoji saradnja među dizajnerima i proizvođačima iz regije.

Tokom Design Talks-a ste naglasili da je važno da mladi ljudi ostanu na ovim prostorima i da rade, ali kako ih motivisati da rade za domaće proizvođače nameštaja?

Ja sam jedan od onih koji je živeo u inostranstvu, ali sam se vratio u BiH. Ovde postoji ogroman potencijal, jer ne možete nekome reći – ne idi, a da mu ne ponudite ništa zauzvrat. Međutim, na ovim prostorima postoji veliki neiskorišćeni potencijal. Ono što je problem na prostoru bivše Jugoslavije je nedostatak preduzetničkog duha, ne razmišlja se o tome da je posao nešto što vi sami oblikujete i stvarate. Mladi treba da shvate da njihova šansa i potencijal leže prvenstveno u činjenici da je ovde moguće napraviti iste stvari kao bilo gde u svetu. Na ovim prostorima postoji puno prostora za budete prvi u nekim disciplinama, jer konkurencija nije tako jaka kao u razvijenijim zapadnim zemljama. I sa te strane postoji ogromna šansa za uspeh. I treba je iskoristiti.